lördag 22 februari 2014

Michael Bublés konsert

Wow. Jag säger bara. Wow. 

Vilken konsert alltså! Den var helt fantastiskt bra!!! 
(Tyvärr hade jag bara min mobilkamera, så bilderna är inte så hemskt bra, men whatever)

Jag visste inte vad jag skulle vänta mig, vilket på ett sätt var bra. Hanna och jag hade platser ganska långt bak, men de var långt ner i den sektionen och dessutom hade rak sikt framåt, så vi såg ganska bra. Uppvärmarna, Naturally 7, hade jag aldrig hört om tidigare men de var riktigt bra de också. De är sju mörkhyade killar från New York som sjunger acapella.

Men det var ju förstås Michael Bublé som vi kommit dit för att se. Han sjöng helt jättebra och verkligen inte playback. Han sjöng alla sina stora hittar som Home, Haven't met you yet, Feeling good, och It's a beautiful day. Men min favorit kommer nog förevigt att vara Everything. Härligt att bara få sjunga med för hjärtats lust! 

Han var också jätterolig i sitt mellansnack, vilket jag tyckte var kiva. När han presenterade sitt band sa han alltid nåt roligt om alla, och om en typ sa han att han "hates Swedish icehockey players just as much as you" Haha! Han är informerad om aktuella saker i vårt land!

Men höjdpunkten kom för mig när han plötsligt började gå ner från scenen och genom publiken och steg upp på en cirkelformad miniscen bara några meter ifrån oss! Och Hanna och jag satt typ fem meter därifrån! Men rakt bakom cirkeln hade de inte sålt platser eftersom man inte skulle ha sett något alls, så de var helt tomma, så vi gick dit (tillsammans med andra), vilket betydde att vi var typ två och en halv meter under honom!!! Då dansade, skrek jag och filmade som aldrig förr! Det var awesome! Han var där, rakt framför mina ögon! 

(Det är han i mitten som har ett helt vitt huvud, de andra är Naturally 7)
Andra bra grejer var att de sprutade hjärtformad konfetti och att han avslutade hela konserten med att sjunga helt utan musik och mikrofon! Alla var helt tysta och lyssnade helt andäktigt, eftersom det var så coolt att han kunde fylla hela Hartwall Arena enbart med sin röst. Det om någonting visar att han är en fantastisk sångare. 

Efteråt var jag helt överlycklig, nästan euforisk. Jag kunde inte sluta prata om konserten, och det kan jag ännu inte!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar