torsdag 6 februari 2014

Runebergsdagen & sjuklingen

Hej igen! 

Igår var det ju Runebergsdagen och eftersom jag nu faktiskt har läst Runeberg, så kändes det lite extra speciellt. Jag åt faktiskt två Runebergstårtor! En på Unicafé tillsammans med Elsa, och en hemma på kvällen när vi hade en gäst. Mums!



Men under dagens lopp kände jag att allt inte stod rätt till med min kropp. Jag var trögare, tröttare och ömmare. Minsta lilla ansträngning fick mitt andhämtning att reagera. När jag sen träffade Elsa råkade det sig så, att hon hade med sig en febertermometer (ganska random) och jag mätte min feber, och insåg att jag verkligen hade feber. 

Sen dess har jag vältrat mig i näsdukar, lindat in mig i varma täcken, sovit länge, nyst stup i kvarten och mått allmänt dåligt. Det är alltid så lustigt, för alltid när jag är sjuk är det på samma sätt: bara halva ansiktet "rinner". Alltså, ögat och näsborren på samma sida (det råkar vara högra sidan) rinner hela tiden, medan ögat och den andra näsborren inte alls gör det. Så mystiskt! Är det normalt? Någon annan som har samma erfarenhet? 


Idag stannade jag hemma från föreläsningarna, vilket nog var bra tror jag. Har fått vila ut och göra ingenting. Sånt behövs också ibland. Men jag hoppas jag är frisk och kry imorgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar