torsdag 14 november 2013

Födisfirande

Förra veckans lördag firade jag min födelsedag med ett litet partaj hemma hos mig. För en gångs skull hade jag fått lägenheten tömd på folk, så vi kunde fira i fred. Jag hade valt blommigt som tema. Alla vet ju att jag älskar blommigt mönster. Jag hade på förhand önskat att alla skulle ha åtminstone en sak på sig som var blommig. Alla tog uppmaning just som jag hoppades och kom med något blommigt. Jag tog temat som mitt livs chans att klä mig i så mycket blommigt som möjligt. Annars skulle jag inte matcha flera blommiga mönster med varandra, men nu gjorde jag det. Jag hade blommig blus, scarf och kjol, samt blommor i håret och på armbandet och på örhängena. Det är så trist väder den här årstiden, så det blommiga piggade verkligen upp!

Jag bjöd på middag, i form av paj och sallad, med mockarutor och andra godsaker som efterrätt. Jag tror det uppskattades. 

Jag är en sådan människa som alltid vill vara noga förberedd när jag har folk hemma hos mig. Jag vill ha program och vill att alla ska trivas. Därför hade jag planerat in tre programpunkter. Den första var en frågesport i Hanna-kunskap. Idén fick jag från mammas 50-års fest då Gustav och jag drog en frågesport om mamma. Nu tänkte jag göra samma med mig själv. Jag hade med frågor som "vad heter jag i andranamn?" och "vad kallas vårt sommarställe?". Det var roligt att se hur bra mina vänner egentligen känner mig. Ett jättebra tips till den som planerar att ha fest!


Det andra programmet var musik-gissning. Jag hade gjort en Spotify-playlist med väldigt olika låtar och sen fick mina gäster gissa vilken låt och vilken artist(/film) det var. Det var roligt! Jag älskar själv frågesporter, men måste säga att det är roligare att delta än att själv ordna. Men bra gick det så här också. 

Tillsist hade jag en burk med frågor som vi skickade runt som jag hade skrivit till min 16- eller 17-års födisfest. Lite som sanning och konsekvens, minus konsekvens. Det var också bra!

Mot slutet av kvällen blev det plötsligt strömavbrott! Som tur hade vi ljus framme. Det blev faktiskt lite mysigt. 


Det var en jättebra kväll! Tack till er som var med, tack för sällskap och presenter!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar