fredag 1 februari 2013

Veckan i punktform

Det har varit en vecka med ups and downs, tänkte att jag kunde dela med mig lite av dem. 

  • På måndag hade jag och Leila (studiekamrat) vår tautologi-presentation under vår språkvårdstimme. Jätteintressant ämne som jag verkligen tyckte det var roligt att skriva om! (Tautologier = "onödig" upprepning, kallas även "tårta på tårta").
  • Träffade en viss Elsa i Omena på tisdag efter två veckor av nästan total tystnad. Missförstå mig inte, vi hade inte grälat eller något, utan vi såg så intensivt före, under och efter jul och nyår att vi helt enkelt behövde lite paus. Kan rekommenderas för alla vänskapsband :)
  •  Efter träffen med Elsa for jag in till stan för att ha lektion. Hann sätta ner mig i en minut och sen kom läraren och sa att vi skulle på en "klassutfärd" till bokförlaget Söderströms & Schildts. Det var en väldigt bra utfärd! De talade mest om läromedel för modersmålsundervisningen, men också om hur det är att jobba på förlag. Jag fick nya idéer och tankar för framtiden eftersom jag verkligen kan tänka mig att jobba som förlagsredaktör eller språkgranskare på ett förlag! Roligt att konkret få se hur det ser ut på en sådan arbetsplats. 
  • På onsdag var jag och mamma till Hagalund för att ta passfotona till körkortet ...
  • Samma dag hade vi Grani Youth som vanligt och efteråt hade jag, Gustav, Annika och Anton helt galet roligt då vi alla fyra (!) låg huller om buller på varandra på en liten bäddsoffa. Vi gapskrattade, kittlade varandra, låtsas-bråkade och drog lite snuskiga skämt. Haha, jag hade inte skrattat så där på länge! Jag kände mig verkligen ung igen (de andra är 14/16 år)! Ibland kan det vara en fördel att umgås med yngre!
  •  Jag och Sandra (en annan studiekamrat) åkte metro med vår lärare, och gick tillsammans med henne till skolan, direkt till timmen. Det kändes jättekonstigt och väldigt awkward. Hur mycket "kompis" skall man vara med sina lärare när man råkar se dem utanför skolans väggar?
  • På torsdag var jag mycket tillsammans med Leila och vi höll också på och gapskrattade hela tiden! Samma dag hade vi isländska och jag jobbade ihop med Marcus. Han och jag hade inte riktigt "klickat" tidigare, men under den timmen sa det "klick" (på vänskaplig basis alltså). Roligt att vi äntligen kunde bryta isen mellan oss och båda vara oss själva i varandras sällskap. 
  • Samma dag hade jag den mest katastrofala bilskoletimmen hittills. Allt gick fel hela tiden och sånt som jag gjorde bra för två gånger sedan hade jag problem med nu. Det var som om allt jag lärt mig bara hade försvunnit. Det resulterade i att jag blev arg och frustrerad på mig själv, vilket gjorde mig bara till en ännu sämre förare. Argh!!! Att vi körde i verkligt trafikerade stadsdelar med bara en massa smågator gjorde inte saken bättre. Jag var verkligen väldigt besviken på mig själv. Nå, man kan inte lyckas varje gång. 
  • I dag hade jag en väldigt kort skoldag (8.30 -10) och for direkt hem efteråt och kastade mig på sängen och sov i en timme. Jag har nämligen sovit väldigt korta nätter den här veckan, så det behövdes. Nu ska jag ta och titta på film och njuta att veckoslutet har börjat! 
Jag gratulerar dig att du orkade läsa så här långt. Det är knappt att jag orkade göra det. Men i alla fall, grattis till dig. Jag hoppas du hade en lika bra vecka som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar