tisdag 26 februari 2013

Livets små glädjeämnen

På måndagen trängdes alla elever vid fönstren i skolan med kameran i högsta hugg och försökte få en skymt av de två rävarna som förirrat sig in på skolans innergård. De var supersöta! De kom riktigt nära också och ställde gärna upp på foto! Jag konstaterade att det var första gången jag på flera år sett rävar och dessutom i stan! Riktiga cityrävar, det är vad de är! 

 När det här fotot togs (med telefonen) var jag högt uppe, så det blev inte så jättebra. Men jag lovar att jag såg dem på närmare håll! (Den lilla pricken i mitten ska föreställa räven)

Här kommer lite andra små glädjeämnen (från telefonen) från den senaste tiden: 
 Att spela "Alfabet" med hedern i behåll (måste ju bevisa att jag faktiskt studerar svenska) = vinna
 Väldigt randomma/randomiga (???) samtal sent på natten hemma hos Hanna en fredagskväll
  Vi tillverkade chokladkonfekt i GY för några veckor sen, i samband med vändagen 

Hoppas du också hittar dina glädjeämnen. Utan de små guldkornen blir vardagen bara trist och något man måste överleva. Njut av det lilla istället! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar