fredag 1 juni 2012

Förberedelser

Studentdimissionen och studentfesten närmar sig med stormsteg. Det är IMORGON! Jag har städat hela mitt rum och det är nu så fint som det aldrig har varit förut. Skor blev införskaffade på torsdag, men de skaver så sjutton att jag vet inte om jag alls kan ha dem, men jag har försökt gå in dem. Mamma är ett enda stort nervvrak som snäser så fort nån annan öppnar munnen. Bäst att hålla sig borta, det är min taktik. Hon blir alltid stressad inför sådana här fester med allt som måste göras. Jag hjälper till där jag kan, men jag börjar nog bli lite trött på att städa och baka efter en vecka av sådant. Idag ska vi ännu hinna: 1. Handla 2. Hämta den mat vi beställt 3. Hämta blomsterdekorationerna 4. tvätta golven 5. Tvätta upp all smutstvätt ur tvättkorgen 6. Städa badrummen 7. Fylla tårtbottnen. Dessutom ska jag till skolan till kl. 17 för att "öva" inför dimissionen. Och klockan är redan tre. Great. It's going to be a loooong night...

Om du inte råkar ha något bättre för dig imorgon kl. 15 framåt är du varmt välkommen på studentkaffe hos oss! Vi har nu åtminstone (förhoppningsvis) ett städat hus!  :)

2 kommentarer:

  1. Tack för en jättebra fest! Underbara dekorationer överallt och fantastisk mat :) Grattis ännu <3 ^^

    SvaraRadera
  2. Varsågod! I'm glad you liked it! :D

    SvaraRadera