onsdag 13 juni 2012

Första sommarjobbsdagen

Den senaste tiden har jag: 

- Läst ut "Hungerspelen" - enormt fängslande och bra bok
- Varit av och an till Tonttis (lande) en dag
- Träffat H.J
- Sett Gustavs pjäs Rasmus på luffen (Han har btw näst största rollen)

Idag har jag haft min första arbetsdag på det nya sommarjobbet. Lite tungt att börja 8 i stan, men jag tröstar mig själv med att det ändå är bättre än förra året (då jag började 7). Den ordinarie städerskan är finskspråkig, så jag oroade mig för språkproblemet. Men hon visade sig vara jättetrevlig (vilket förvånade mig) och hon visar tålamod med mig när jag inte förstår eller säger fel. Jag överraskade mig själv med att de finska orden bara "flög ut ur min mun", d.v.s. jag behövde inte alltid analysera allt jag sade. Jag bara sade. Enormt bra känsla kan jag berätta för er. Kanske jag äntligen slipper finska-blygheten som har följt mig hela mitt liv. Hon kommer att vara med mig i två dagar till och sen är jag på egen hand i 5 veckor. Arbetet är ganska tungt och ibland lite äckligt, men helt okej all in all. Ganska najs också att sluta klockan 2 (på mån o fe klockan 3)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar