måndag 25 juni 2012

Midsommar på lande

Så fort mamma och jag kom hem från våra respektive jobb på torsdag bar det av mot lande. För dig som inte visste det, kan jag berätta att det ligger i Raseborg (kommun), ganska nära Karis. Tomten är stor och ligger invid en sjö, men huset är litet. När min mofa huserade där döpte han stället till "Tonttis" eftersom man enligt honom är "tonttig" där, och ända sedan dess har det hetat så. 



Så här ser stugan ut från sidan



Bland annat så här gott åt vi! Mitt guilty pleasure är nog verkligen äkta smör med nypotatis...

En stor tall hade fallit mitt i backen under stormarna i vintras
Midsommaraftonen var en lycklig och perfekt dag på många sätt. Vi åt gott och njöt av det härliga sommarvädret. Då passade jag på och fotade blommor i vår vildvuxna trädgård. Veckoslutets väder var däremot riktigt ruskigt så då läste jag en massa och umgicks med familjen. Åh vad härligt det var med ledighet! Jag behövde verkligen få ladda batterierna ute i naturen tillsammans med familjen, långt ifrån all elektronik och jobb.

2 kommentarer:

  1. Fina bilder :)) Använder du Gustavs gamla kamera eller har du skaffat nån ny?

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Jag fick låna Gustavs ;)

    SvaraRadera