söndag 18 mars 2012

Summering av veckan som gått

En vecka. Så länge klarade jag av att hålla bloggpaus. Om jag ska vara riktigt ärlig så kollade jag på min blogg varje dag, men till mitt försvar kan jag säga att jag inte skrev ett ord. 

Veckan som gått var ömsom stressig ömsom lugn. Stressig eftersom jag hade skrivningar, men lugn eftersom kvällarna var reserverade för avslappning och inget annat (förutsatt att jag hade läst dagens dos). 
Knasig bild på mig och Hanna som är tagen för typ 2 år sen.
På måndag var det moddan jag skrev och som jag kände att gick helt okej. Sen hade jag paus med psykkan i tre dagar då jag intensivt läste engelska. På onsdag deltog jag i GY's kokkisota vilket var helt kul. På torsdag kväll sammankallade Engelskaklubben möte hos systrarna Wahlström. Det var en omvandling av höstens vi-som-hatar-finska -klubben med samma medlemmar. Vi talade nog inte så värst mycket engelsk grammatik, istället satt jag länge och väl och pratade relationer, vänner, hopp, längtan och allmänt om livet med Hanna. Insåg hur mycket jag hade saknat våra diskussioner <3 . På fredag var det engelskan som gällde. Själva läsförståelsen kändes helt okej, men uppsatsen var kanske inte på den nivån jag skulle ha velat att den var. Nu är det bara att hoppas på det bästa. Veckoslutet ägnade jag åt psykkaläsning, muffinsbak och gudstjänstbesök. Imorgon börjar en ny vecka med nya möjligheter och utmaningar. Önska mig lycka till, cuz I'm gonna need it.   

3 kommentarer:

  1. Hej, har jag tagit det där fotot?! :D för jag minns att jag tagit ett liknande foto på er då för 2 år sedan (om d nu va då).

    SvaraRadera
  2. Lycka till vännen :) I'm proud of you ^^ Väntar bara att få kunna träffa dig... vare sig det blir före eller efter din resa.. :''( Kram!

    SvaraRadera
  3. Jo, du har väl tagit det tror jag :) Det var visst nån fest hemma hos dig tror jag, om jag int minns fel. Jag hade för länge sen tagit bilden från fb till min dator

    Becca: Tack så mycket! :) Jag tror det blir efter... :(

    SvaraRadera