lördag 24 mars 2012

Beslutet är fattat

Igår fattade jag det viktigaste beslutet i mitt liv så här långt. Jag fyllde i universitetsansökan till utbildningar efter gymnasiet. Tänk, att det jag valde kommer påverka hela resten av mitt liv (förutsatt att jag kommer in)!!! Det är en skrämmande tanke, men samtidigt så känner jag mig säker på att jag har valt rätt. Varför det känns rätt kan jag förklara en annan gång. 

Tattadadadada... jag valde:
1. Nordiska språk, med svenska som modersmål, vid HU
2. Svenska språket i vid ÅA
3. Litteraturvetenskap vid ÅA
4. Journalistik vid Soc & Kom

Jag har skrivit dem i prioritetsordning, så Nordiska språk-linjen vill jag allra helst komma in på. Det finns bara ett problem. Inträdesproven till 1, 2 och 3:an är på samma dag! Hur ska jag lösa detta?! Journalistik satt jag med bara för att få lite fler möjligheter, även om det är 90% chans att jag inte far dit. Som tur kan jag ändra min ansökan ännu om jag vill det.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar