onsdag 5 december 2012

Nostalgi, studentdimission, fotande, bilskola, studentfest - allt under en dag!

Idag har jag haft en riktigt bra dag. Mycket fläng hit och dit, men en superkul dag på många sätt. Jag har gått igenom många känslolägen under dagens lopp ... 


Jag åt lunch hemma och klädde mig sen fint och for sen iväg till min gamla skola. Det kändes jättekonstigt att vara tillbaka där, men samtidigt ändå otroligt vant. Det hinner inte ändra så mycket på ett halvt år, I guess. Det roliga var att en del lärare hälsade på oss, men jag tror inte att de insåg att vi inte mera går där! Orsaken till att jag var där var att en av mina bästa kompisar, Elsa, skulle bli student. Hon har tagit gymnasiet på tre och ett halvt år. Jag ville komma med till dimissionen förstås för att heja på Elsa, men också för att få se min skola en sista gång och prata med mina gamla lärare. Jag kände hur blickarna från eleverna brände i nacken, antagligen eftersom jag var uppklädd (de flesta var inte det) och eftersom alla säkert undrade vad jag gjorde där. Hanna och Stella kom dessutom 20 minuter sent och var inte uppklädda ... (men det hade sina orsaker). Efteråt tog vi lite foton och sen gick jag, Hanna och Stella på jakt efter Annika (vår härliga "klassföreståndare"). Hon hade bråttom så vi hann tyvärr bara växla några ord. Efter det gick vi till våra gamla skåp och prövade om det fortfarande var samma kod, och det var det åtminstone på Hannas skåp, så vi kom in ... Muahahaha! 

Efter det ville Hanna fara och fota till Hanaholmen, så jag och Stella hängde med. Hanna tog först en massa naturfoton, men sen fick jag agera modell. Det var roligt även om det var kallt att stå mitt i en skog i bara stumpbyxor, och speciellt kallt var det att få snö i håret (Hanna ville att jag skulle kasta upp snö i luften). Men några riktigt bra bilder fick vi tagna! (Jag vill ha dem sen också, Hanna!)

På Hanaholmen hoppade jag på en buss in till stan. Jag skulle nämligen på en bilskoleteori-timme. Men jag missade spårvagnen med typ tio sekunder så jag fick gå i mina höga klackar genom stan så snabbt jag kunde. Jag var frustrerad och både svettades och frös ... :/

När lektionen var över for jag direkt hem till Elsa för att vara med på hennes studentkalas. Det var jätteroligt! Alla mina närmaste vänner (två olika vänkretsar) var där! Efter ett tag försvann alla vuxna och kvar blev vi unga. Då hade vi verkligen roligt! Bra stämning, god mat och trevliga människor. Tack för en underbar kväll!  

4 kommentarer:

  1. Hanna!!! Stavfel!! Argh! JAG GICK PÅ 3,5 ÅR (INTE på FYRA och ett halvt år!) >:D vilket det står i andra stycket på femte raden...

    SvaraRadera
  2. haha, oj, det hade jag inte märkt! Bra att du sa! :) Skrattade lite när jag såg att du rättade dig själv, precis som du ber mig rätta mig själv ... :P Men jo, jag ska ta och fixa det!

    SvaraRadera
  3. Fast jag märkte mitt skrivfel efter två minuter! Men tack att du ändrade det. Annars så skulle det ju ha varit som om du gått gymnasiet på 4 år! :-P

    SvaraRadera