torsdag 27 december 2012

Julen





Som sagt så blev det en lite annorlunda jul i år, men inte nödvändigt vis på ett dåligt sätt. Det var nämligen så att min bror fick över 39 graders feber, och då vågade inte min famo och fafa komma till oss som de brukar eftersom de är så gamla och rädda att bli smittade. (Det är ju mycket farligare när man blir äldre). Så istället för att vara sju stycken som vi brukar vara - var vi bara tre personer runt julbordet. Men det gjorde egentligen inte så mycket. Vi hade trevligt ändå. Och precis som jag gissade var Gustav "konstigt nog" pigg nog för att delta i julklappsutdelningen. 

Jag fick jättekivoga presenter! Av de sakerna jag visade här på bloggen som stod på min önskelista fick jag en och en halv sak! Prenumeration på Språktidningen (yes!!!) och ett top coat av Sally Hansen (och inte Essie som jag hade önskat mig). Men bra så! Av Rebecca fick jag en fin träask som hon själv hade dekorerat jättevackert med värmepenna! Jag har länge velat ha en liquid eyeliner, och det fick jag av mamma (jag fick nog annat av henne också). När jag öppnade Elsas present började jag genast le eftersom hon känner mig så bra. Det smycke jag fick av henne var just ett sånt jag ville ha! Tack till er alla!

På juldagen for jag och mamma till julottan. Fast det var hemskt att stiga upp tidigt (den började sju) var det värt det! Det var riktigt mysigt, och efteråt fick jag tala med människor jag inte träffar så ofta nuförtiden. Gotta love my congregation! 

Men idag var det bara att återgå till verkligheten. Julen är över och nu jobbar jag igen på Konkordiahemmet. Nu ser jag framemot nyår istället! Hoppas er jul var bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar