måndag 3 december 2012

Michael & Michael in my heart

Varför ska jag alltid vara så trög? En del av mina läsare kanske inte visste det, men för några år sen stötte jag på Michael Jacksons musik och blev kär (i hans låtar). Det dumma var bara det att jag lyssnade i kanske tre månader - och sen dog han! Det kändes lite dumt (och lite creepy också) att lyssna på en död mans röst efter hans död, så jag slutade helt enkelt. Skulle jag ha börjat lyssna tidigare skulle jag ha hunnit njuta längre av hans musik.
Den här låter väldigt James Bond-aktig:
En annan Michael, den här gången med efternamnet Bublé, upptäckte jag får någon vecka sedan. Varför förstod jag inte att lyssna på honom för ett år sen då alla (eller i alla fall många) talade om honom och när han dessutom kom till Finland!? Nu skulle jag göra nästan vad som helst för att gå på hans konsert! Hans sound är väldigt soul- och jazz-aktigt och lite gammalmodigt, just sånt som jag (bl.a.) gillar!
Julmusiktips: hans skiva "Christmas"! Super julmyspys-musik! Jag gillar hans version av Mariah Careys "All I want for Christmas is you"! Check it out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar