måndag 2 juli 2012

Söt tant

Eftersom jag har tagit den här bilden med telefonen vet jag inte hur jag får den vänd på andra sidan but whatever
Idag på jobbet när jag kom in i en tants rum för att tömma hennes roskisar frågade hon mig om jag hade tid. Hon hade tydligen väntat på mig. Jag svarade att jag visst hade det. Då svarade hon att hon ville möblera om i rummet. Då blev jag lite skrämd eftersom jag trodde att hon ville att jag skulle börja flytta på alla hennes tunga möbler. Men det visade sig att hon bara ville flytta en matta inåt mot väggen, men det betydde att jag måste flytta två stolar och ett bord för att få den under dem. Det var inte så svårt och tog mindre än 10 minuter. Jag gick till hennes toalett för att tömma roskisen där och när jag kom ut igen räckte hon mig en Fazer blå chokladplatta! Hon sa att hon ville att jag skulle ha den för besväret. Det är mitt jobb att städa och att inte flytta möbler, men det var en så liten sak att jag gärna gjorde det, men inte förtjänade jag en belöning för det. Men tanten insisterade på att jag skulle ta emot den, och det gjorde jag. Jag tror hon hade köpt den enkom för mig. Världen behöver mer coola tanter som hon!

1 kommentar: