tisdag 3 juli 2012

Brevet som förändrade mitt liv

Jag har gått och väntat på det där brevet ända sen den 22 maj. Och idag kom det. Det var tjockt och hade HU:s logo i ena hörnet. Jag var för rädd för att öppna det, så jag stod bara och stirrade på det i några minuter. Skulle jag våga öppna det? Jag funderade ut vad jag skulle säga till mig själv om jag inte kom in. Till sist tog jag mod till mig och med darrande fingrar öppnade jag kuvertet. Min blick föll på en broschyr som föll ut som det stod "Nya studerande, titta hit!" och sen läste jag den första meningen på det översta pappret och jag började hoppa av glädje. Och då menar jag verkligen hoppa. Glädjetårar rann längs mina kinder eftersom jag var så lycklig. Jag tror jag aldrig har gråtit av lycka förut. Men allt har en första gång. Och jag hade sannerligen rätt till tårar eftersom jag kom in till Nordiska språk vid Helsingfors Universitet!!! Det är seriöst bästa känslan någonsin! Men det var nog verkligen tur att ingen var hemma för jag betedde mig verkligen underligt. Sprang omkring i huset och hoppade upp och ner av glädje samtidigt som jag grät. När jag lugnade ner mig tillräckligt ringde jag mina föräldrar och berättade de glada nyheterna. Citatet jag har under min bloggrubrik "I can do all things through him that gives me strenght" har aldrig passat bättre. Nu väntar ett helt nytt liv på mig!  

Jag kom in jag kom in jag kom in jag kom in jag kom in jag kom in jag kom in jag kom in jag kom in jag kom in jag kom in jag kom in jag kom in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5 kommentarer:

  1. Grattis vännen! :) e så glad för din skull.

    SvaraRadera
  2. Ojj grattis grattis grattis ännu några gånger! :D Jag visste nog att du skulle komma in, men ja e sååå glad för din skull att det nu är bekräftat ;) Supernajs skrivet :DD Påminner om när jag äntligen vågade öppna brevet där det stod att jag kom in på medialinjen :'') Det var oxå glädjetårar. GRATTIS! Och vännen vi måst SEEEEESS!!!! XD Hur ser ditt veckoslut ut? :)))))))) <33 ( Sori att jag spämmar din blogg... :P

    SvaraRadera
  3. tack tack tack! :) Jag anade det nog också, men det var en så härlig känsla när ens dröm går i uppfyllelse. Jo vi måst träffas! Fast nu under veckoslutet far vi till Tonttis... Men efter det?

    SvaraRadera
  4. Hihi kan tänka mig ;)) Okejj, för jag far på fredagen den 13:nde på fjällvandring i två veckor, sku villa se dig före det :)

    SvaraRadera