fredag 28 oktober 2011

Nya plagg

Det känns alltid trevligt att få in några nya plagg i garderoben. Att dra fingrarna över tyget och känna dess mjukhet, drömma om tillfällen då man får använda sitt nya plagg eller helt enkelt bara stå och beundra sig i spegeln (på ett nyttigt sätt alltså!) är något som piggar upp då och då. Abiverkkarna, som vi fick igår, är kanske inte de som man i första hand fingrar på eller drömmer om att bära, men det var ändå trevligt att äntligen få dem. Logon kunde ha varit bättre, men visst förstår jag idén (Abercrombie & Fitch-märket är ett s.k. snåbimärke, och Mattliden anses ju vara en snobbskola), men jag tycker det fanns andra fina alternativ.  Med hupparen fick vi ju förstås också "verkkaren", och jag valde gråa.

Det andra nya plagget är blusen du ser här ovanför. Bilden är dålig eftersom volangerna inte syns ordentligt, samt att bilden gör inte färgen rättvisa. Blusen är alltså inte så turkos-grön som den ser ut, den är mera "vanlig" mörkgrön. Festtoppen tänker jag ha imorgon, när det blir partaj hos mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar