måndag 31 oktober 2011

Konstverket i spegeln

Tänkte jag kunde ta och publicera min dikt som jag skrev till dikttävlingen i skolan för ett tag sedan. Jag vann inte (det gjorde andra Hanna) men Annika (min grupphandledare och moddalärare) sa att hon gillade min bäst, så det kändes nästan lika bra som att vinna. Vad tycker du, skulle den ha förtjänat att vinna? :)

Konstverket i spegeln

Varje människa i sig
är ett konstverk
Alla har vi olika former
och en unik design
En del är Mona Lisor
andra Picassor
En del pryder sig själva
med en gyllene ram
Medan andra
bara har en enkel ram av papp
Alla har vi formats
till det vi är idag
Ingen behöver
Och ska inte
Vara lika någon annan
Utan var unika konstverk
Med olika styrkor
och svagheter
Alla har vi nötta hörn i ramen
Från den gången
då tavlan föll i golvet
Men nu är tavlan upphängd
I galleriet vi kallar
Världen

3 kommentarer: