tisdag 25 oktober 2011

... but you can help someone somewhere

Idag hade vi då alltså FN-dag i skolan, vilket innebär att vi hade en massa program som handlade om det. Jag och Elsa sålde i ett café till förmån för Unicef, och det var riktigt roligt (o stressigt)! Vi fick också lyssna på en föreläsning om Unicefs verksamhet, som var riktigt bra. Jag insåg att jag är alldeles för lite tacksam för allt jag har. Vissa barn får ju inte ens gå ut grundskolan eller överhuvudtaget gå i skola, medan jag klagar över hur jobbigt gymnasiet är... Det är bra att få sig en tankeställare ibland. Jag skulle förresten kunna tänka mig att jobba för en hjälporganisation någongång i framtiden... 

Ikväll ska jag ännu tillbaka till skolan för att lyssna på en välgörenhetskonsert och kanske delta i en auktion. Känns bra att hjälpa andra människor! Man borde ha som mål att åtminstone hjälpa en människa per dag! You can't help everyone everywhere, but you can help someone somewhere.
Underbara bakverk sålde vi, men inte de här, den här bilden är från årskonferensen

2 kommentarer:

  1. Ja, det var en trevlig men annorlunda skoldag idag :) och det var kul att sälja tillsammans med dig ;)
    Det lönade sig att köpa bakverk (--> pengarna går till välgörenhet), nammm :P
    Det där sista är ett bra motto! :)

    SvaraRadera