tisdag 29 april 2014

Sommarlov (kinda)

Idag har jag suttit på de tre sista föreläsningarna för det här läsåret!!!

Vilket betyder att jag har SOMMARLOV! 

Eller ja, nästan i alla fall. You see, jag har fortfarande deadlines i maj som måste skrivas (och de är alla jättelånga och krångliga - blää!). Vid slutet av året borde jag ha 122 studiepoäng - bara ca 60 kvar och så blir jag kandidat! 

Jag kan inte fatta att jag redan studerat i två år. TVÅ ÅR?!?! Vart har de åren tagit vägen?! Det känns ju som om det här med studier fortfarande är en ny del i mitt liv. Mysko. Även om det har funnit många dalar (t.e.x. största delen av förra hösten) har det ändå funnits mer toppar. Speciellt gemenskapen med studiekompisarna är något som jag högt värdesätter. Vi är en ganska brokig skara och verkligen inte sådana människor jag hade tänkt att jag skulle möta, men once again kan jag konstatera att livet ofta har andra planer och kan överraska en. 

Maj blir en månad med sovmorgnar, essäskrivning och avslappning. Men före det; VAPP! Ser framemot vappen, vi har roligt program planerat med gymnasiekompisarna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar