tisdag 6 maj 2014

On wednesdays we wear pink

Oops... Jag hade visst en blogg också. Ska jag vara ärlig har jag inte haft lust de senaste månaderna att skriva här, men jag ska nog försöka fortsätta blogga. 

Oj oj oj, mycket har hänt sen vi senast "talades vid"! 

Det har ju bland annat varit vapp! Här kommer några bilder på hur jag firade valborg: 



 Tyvärr har jag bara bilder från valborgsmässoafton. Jag och gymnasiegänget träffades i stan på kvällen och bara gick omkring, gick bl.a. till Havis Amanda (men då var det ren länge sen mösspåläggningen ägt rum). Sen fortsatte vi hem till Hanna där vi blev övernatten hela bunten. På morgonen for Elsa och jag hem ganska tidigt och var några timmar hemma. Till kvällen for vi tillbaka till Hanna, eftersom vi hade planerat att ha traditionell valborgspicknick men inte ville ha det tidigt på morgonen. Det slutade med att vi hade vår picknick inomhus i Hannas vindsvåning på grund av dålig väder. Men det var helt lyckat, vi spelade brädspel och hade roligt.

På lördag fick jag äntligen besök av min studiekompis Leila. Jag säger "äntligen" därför att vi känt varandra i två år nu, men hon hade aldrig förut varit hos mig medan jag har varit flera gånger hos henne. När resten av mina familjemedlemmar for på opera passade jag på och bjöd in henne.


Vi åt massor god mat, jag fick visa mitt hem/rum, drack gott te, kollade på en jättebra svensk film (rekommenderar varmt "Små citroner gula"!), pratade, gick på promenad, åt ännu mera, kollade på Downton Abbey, drack ännu mera te ... Kort sagt, vi hade en jättebra dag tillsammans!  

Ps. Rubriken är ett citat från filmen "Mean girls" som hade tio års jubileum på onsdag. Har aldrig varit något stort fan av filmen, men beslöt mig för att se den igen, och blev positivt överraskad (men det är fortfarande inte någon tiopoängare). Och jag hade faktiskt pink på onsdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar