lördag 31 maj 2014

Nästan-sommarlov och update

När jag skriver det här har jag just kommit hem från Fannys studentkalas. Det var en jättekiva fest och jag fick prata med människor jag inte sett på ett tag, yay! Tänk att det förresten redan gått två år sen jag fick min studentmössa nedtryckt på skallen! Tiden har gått så otroligt fort!
 Nu väntar jag bara på att resten av familjemedlemmarna ska komma hem från lande/studentfest så att vi kan börja packa. Imorgon åker vi nämligen upp till Karleby (Kokkola) tidigt på morgonen för att delta i min kusin Martins examensfest. Sen kommer vi att vara där i hos dem i två dagar och vara "lediga" och sen på onsdagen börjar Metodistkyrkans årskonferens som vi kommer att delta i. Jag är ganska excited inför årskonferensen! Jag har varken sett "metsku-människor" på länge eller deltagit i lovsång&möten, så det ser jag framemot att få uppleva! Dessutom kommer ju flera av mina vänner att vara där! 

Den här senaste veckan har jag skrivit (mycket distraherat och inkonsekvent) på deadline nr.3, som jag äntligen kunde skicka in igår. Nu väntar bara en 10-12 sidors essä (deadline nr.4) som har deadline 3.6 och sen har jag äntligen sommarlov!!! 

Den här veckan har jag också fått ett sorgebud, vilket kanske inte har träffat mig personligen (även om jag träffade den avlidna några gånger) men dess mer en av mina allra bästa vänner. Jag har tänkt jättemycket på henne, har träffat henne några gånger och försökt trösta och lyssna så gott det går. Det har fått mig att tänka på hur skört livet är och hur snabbt en människas lycka kan tas ifrån en. Nu mer än någonsin när sommaren är på kommande tänker jag leva fullt ut, eftersom man aldrig vet vad som kan hända. Det uppmanar jag dig att också göra!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar