tisdag 15 april 2014

Vardagsbilder & kladdkakeöverdos

Jag blev taggad av Ida att på Instagram lägga upp fem vardagsbilder på fem dagar. Här kommer de!

4.4. Shoppingsaldo
5.4. Selfie

6.4. Läste mysko isländsk litteratur

7.4. Bakade kladdkaka med After Eight

8.4. Vi hade kladdkakefest med studiekompisarna hemma hos Sabina
Höjdpunkten var nog kladdkakefesten den sista dagen! Det började med att vi fick reda på att vår lärare vi haft i en massa kurser, Holger, ska sluta, och då tänkte vi att vi skulle baka en kaka åt honom. Då kom Sabina på att hon har en receptbok med bara kladdkaksrecept (syns i bakgrunden), och sen kom vi på att alla skulle pröva ett recept! 

Vi hade: 
  1. Chilikaka
  2. "Hantverkarens kaka" (med jordnötssmör) 
  3. "Cubakladdis" (med dulce de leche och rom)
  4. Raw-cake = en helt vegansk kaka utan varken smör eller ägg
  5. "White wedding" som var en enorm kaloribomb
  6. och sist men inte minst min (och Ottos) mintkladdkaka!
Alla var helt jättejättegoda! Men min mintkladdis tyckte jag faktiskt ändå bäst om, haha :). Men det var intressant att få smaka på olika varianter av kladdkaka, sådana som man inte annars skulle smaka på/göra. Sabina bjöd också folk vi inte kände så det blev en riktig fest! Med lite bubbel och vin till kladdkakorna blev kvällen mycket lyckad. Vi fick också träffa två pojkvänner vi inte hade träffat tidigare, så det var riktigt roligt (alltså pojkvänner till två av våra "flickkompisar"). När de flesta gäster farit blev vi några kvar och då spelade vi mitt Party-Alias som värdinnan hade bett mig ta med. Det blev en jättemysig kväll då vi spelade spelet och mellan varven talade om livet. *Lycka*  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar