måndag 21 april 2014

Påsk

Glad påsk på er alla! 

Min påsk har varit riktigt lyckad. Skärtorsdagkväll firades med födelsedagsfest hos Hanna och jag fick träffa gymnasiegänget igen. De hade två supersöta katter på besök och den ena somnade in min famn. De som känner mig bra vet att jag älskar katter, så jag var alldeles överlycklig. 



På fredag och lördag tog jag det mer lugnt med filmtittande, bakande och gym med Elsa. 

På påskdagen kom famo, fafa och min farbror på besök på påskmiddag. Allt var jättegott och jag och mamma fick äntligen fira att fastan var över (hon hade fasta från nästan allt sött, medan jag i princip bara hade efterrätter). Lamm, kokt ägg, pascha, påskgodis, påskägg ... The list goes on ...



Jag och Gustav for också ut och cyklade/longboardade för att njuta av det underbara vädret. Det var ju alldeles fantastiskt! Jag hade bara blus och jacka när jag cyklade och när vi stannade vid en bänk tog jag av mig jackan helt och hållet. Och tänk att det bara var 20 april! (Att en del hade shorts eller minikjol tyckte jag dock att var lite löjligt. varmt var det inte). Vi beundrade också hur naturen börjar vakna till liv, det är alltid så härligt att se de första skotten och de första blommorna!  
Hoppas ni också hade en bra påsk!

2 kommentarer:

  1. Åhh ser skönt ut :) Borde ha ringt dig o frågat om du kommer på promenad, du var kanske ute samtidit som jag :P

    SvaraRadera
  2. Jepp, det var det! :) Nästa gång kanske vi lyckas koordinera bättre :)

    SvaraRadera