torsdag 26 september 2013

Spontanitet

Jag har gjort något väldigt okarakteristiskt av mig. Jag är inte en spontan människa, men igår var jag verkligen spontan. 


Det var nämligen så att jag på onsdag for till föreläsningarna precis som vanligt, inte en tanke på något annat. Efteråt åt jag lunch med Leila och vi började tala om det mejl vi fått för några dagar sedan. Det handlade om en femdagars resa till Oslo som vår norskalärare arrangerar. Allt är betalt på förhand (uppehälle, mat, turistattraktioner o.s.v) förutom flygbiljetterna och de rör sig omkring 100 €, vilket verkligen inte är mycket. Det enda vi skulle behöva göra förutom att beställa biljetterna är att läsa en norsk bok och skriva ett referat av den - och så vips trollas två studiepoäng fram. Heck, jag skulle ha farit utan att få några studiepoäng alls! En lika bra chans får man inte igen. Leila meddelade i alla fall att hon tänkte fara och då blev jag eld och lågor eftersom jag visste att jag skulle ha någon med mig. Så när jag kom hem ringde jag till mamma och fick godkännande, så jag anmälde mig! Så där bara!

Nu är jag jätte-excited! Fick idag ett bekräftelsemejl om att jag kommit med och en del ny info. Resan går av stapeln 28.10-1.11, d.v.s. veckan före min födelsedag. Yay!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar