söndag 1 september 2013

Siivouspäivä take two

Siivouspäivä är ett evenemang som ordnas två gånger om året, i maj och i augusti. Det går ut på att vem som helst får sälja sina gamla grejer var som helst i stan. Ni kanske minns att jag också deltog i maj? Då var jag mest med som sällskap till Leila, men den här gången var vi båda försäljare. Jag hade skrapat ihop en hel del saker som jag inte längre ville ha. Vi hade valt en jättebra plats, Gamla Kyrkoparken, där det verkligen kryllade av både försäljare och köpare. Det var helt galet den första timmen då jag sålde helt massor av grejer, men sen lugnade det ner sig lite. Fick ett par skor sålda för 15 € och det var verkligen en bedrift eftersom prisnivån annars låg runt 2-5 € under hela evenemanget. 
Här är vårt stånd (och Leila) :
Och här syns vår klädstång också :
(Fotad av Jaakko Blomberg - lånad från Siivouspäiväs Facebook-sida)
Jag hade varit lite nervös inför att prata finska med kunderna, men jag klarade det med goda betyg. Det var till och med roligt att stå och lite prata med folk! Det var annars också bra stämning och folk köpte gärna saker. Jag sålde för totalt 40,10 €!!! Rekommenderas för alla som gillar lopptorg, återvinning och att fynda. Köpte själv en stor väska för 7 €, en blus för 2 € och en tröja för 3 €. Den enda nackdelen är att mina axlar tog stryk från igår, eftersom jag bar min stora tunga IKEA-kass och klädstången från Leilas lägenhet till parken. Men det var nog värt det :)

Idag har jag varit till kyrkan och haft det riktigt trevligt. Ska försöka vila upp mig idag och imogon för på tisdag börjar mina studier officiellt igen. Ser faktiskt framemot det!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar