onsdag 4 september 2013

Studiestart

På tisdag satte studierna igång igen. Mitt schema är minst sagt märkligt då jag har måndag helt ledig, tisdag från 10-18 (!!!) och de andra dagarna typ en eller två timmar. Jag har alltså börjat läsa mitt biämne, Nordisk Litteratur, men har en Nordiska Språk-kurs också (danska). Så det är en ny grupp och nya föreläsare. Har ändå med mig ett par av mina Nordiska språk kompisar så det är skönt med någonslags trygghet. Mycket av studierna går ut på att läsa har jag insett ... Talade med en tjej som gick en del litteraturkurser också förra året, och hon sa att hon helt tappade läslusten eftersom hon annars läste så mycket i samband med studierna. Hoppas det verkligen inte händer mig! Genast första dagen fick vi en läxa till nästa dag, och det var att läsa en tio sidor lång novell från 1800-talet på danska, och jag satt med den i hela två timmar! Inser nu att jag nog kommer att få jobba hårdare för mina studiepoäng i år än för ett år sedan! Men månne det här nu inte blir bra. 

Idag var jag med ett gäng och spelade Megazone. Det var igen (det var min tredje gång) jätteawesome! Spelade mot ca 20 knattar som alla gaddade sig upp mot oss äldre, men roligt (och svettigt!) hade vi i alla fall! Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar