fredag 9 augusti 2013

MALLORCA 2013 in my heart

Hur ska jag kunna sammanfatta den resa jag just kommit hem från?

Bakgrundsinfo för dig som inte känner mig så bra: Jag har alltså varit på Mallorca med mina tre bästa kompisar; Hanna, Elsa och Stella. Hannas föräldrar har alltså ett hus där, och det var där vi bodde. Vi har redan varit där två gånger förut (hösten 2010 och våren 2012), men beslöt oss för att ännu en (sista) gång fara dit. Vi hade alltså aldrig förut varit där under sommaren, så vi hade gått miste om sol-strand-vatten -delen som ju oftast är den vanligaste orsaken till att man åker till Mallorca. 



Deras pool har varit i flitig användning (nästan) varje dag





 En del av deras enorma trädgård

  
Vi var till ett museum, Els Calderers, som var en herrgård som på insidan var oförändrat sen typ 1700-talet. Mycket av insidan påminde mig om Downton abbey <3

 Vi for till en utkiksplats och tog en massa bilder  


   
 Vindruvor på deras gård

  

Vi var förstås till stranden, och det var nog jätteskönt. På söndagen var vi hela dagen på stranden och då brände jag mig ordentligt. Ansiktet, ryggen, magen, övre låren och armarna brände och sved i flera dagar efteråt. Men nu har det röda tack och lov lagt sig lite och blivit brunt.
Vad vore en resa utan shopping? Ingenting! Förra gången vi var på Mallorca förälskade jag mig i en viss butik - Amichi- så den här gången ville jag såklart återvända dit. Det gjorde jag och blev lika kär igen! Köpte massor av fina kläder där. Tänkte att jag skulle göra ett skiljt inlägg om alla mina fynd :)

 Så här såg bakluckan ut efter vår shoppingdag! Där är säkert 20 olika påsar, haha!

  
Vi har förstås ätit en massa god mat. Här på bilden ser ni paella. Jag drack också sangria vilket jag tyckte var supergott.


En dag for vi på en båtutfärd längs kusten, vilket också var helt lyckat. Här ser ni Elsa och mig på bilden.
Har ingen bild från det, men sista dagen var vi och simmade på ett jättefint ställe och då fick jag låna Hannas snorkel-utrustning. Jag kan inte förklara det, men jag blev bara så lycklig av det. Jag bara dök, dök, dök och dök. Om och om igen. Jag skulle ha kunnat hålla på med det hur länge som helst, men tyvärr var de andra otåliga. Jag såg en massa spännande fiskar och sjögräs. Jag stod på händerna och tumlade omkring i vattnet. Det var på något sätt som om mitt barndomsjag kom fram igen, eftersom jag alltid på lande höll på och dök med cyklop hur länge som helst. Det är någonting med vatten som sköljer över min kropp som får mig att bli så fruktansvärt lycklig. Livets glädjeämnen är oftast väldigt simpla.
En kväll lagade Hanna mitt hår i en kiva frisyr :) Kände mig fin, tack Hanna!

 Int' behöver man ju vara seriös hela tiden! :)

 Vi var också till en vinodling och tittade på olika saker där. I slutet fick man smaka på deras viner, vilket var trevligt.
  Och det blev en gruppbild 2013!  Samma ställe, samma människor, samma fotograf!

Jag hade väntat på den här resan en väldigt lång tid, så när det äntligen var dags fick jag nypa mig själv i armen för att kolla att det var på riktigt. Det var nog en lyckad resa på många sätt. Vi har inte alls hunnit träffats lika mycket under året, så det kändes skönt att vara förenade alla igen. Det var jättevarmt hela tiden, över 31 grader varje dag, som mest 35,5, vilket gjorde att vi inte orkade lika mycket hela tiden. Vi sov länge på morgonen, hade roadtrips till andra sidan av ön, umgicks med Hannas föräldrar som också var där, skrattade mycket, hade filmkvällar sent på natten och njöt av varandras sällskap. Havet glittrade turkost, solen sken från en blå himmel varje dag, spanskan väcktes till liv igen, jag blev lite brunare, åt glass varenda dag och jag var där med mina bästa kompisar. Det kunde inte ha blivit bättre!

4 kommentarer:

  1. Vitsi ja oxå vill ditt!! De sir så kiva o varmt ut :)
    Anton
    P.S. checka min blogg som ja jorde just (den e halvfärdi) adressen e antonsplans.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Det är kiva och det var varmt! Rekommenderas varmt! :) Vad roligt att du skaffat blogg, ser framemot att börja läsa den! :D

    SvaraRadera
  3. New Yorker påsar!!!! Älskar den butiken <3 Den sku kunna få komma till Finland! Smått avundsjuk. Nu vill jag också utomlands så att jag kan fara o shoppa dit :P

    SvaraRadera
  4. Jepp, du har rätt! Vi hittade alla fyra någonting därifrån, och de andra använde typ 50 € var i den butiken :) Den finns faktiskt i Finland, i Itäkeskus, har jag hört i alla fall :)

    SvaraRadera