måndag 12 augusti 2013

Fynd på Mallorca

Jag hade "sparat mig" inför resan i juni och juli. Jag visste att jag skulle shoppa, så jag sparade in på både shoppingturer och pengar. För jag visste, att när jag väl var framme på Mallorca, ville jag inte ha några som helst begränsingar. Ni vet, go on a no-budget shoppingspree, som det heter på engelska. Det var inte riktigt så det blev (jag har inte hur mycket pengar som helst), men nära nog. 

Men faktum är att allt jag köpte var billigt. Det bara råkade bli så. Rebajas (=reor) stod det över allt. Det dyraste jag köpte kostade endast 17,99 (en röd kjol, men vi kommer till den senare)
Här kommer lite bilder: 
Köpte ett par helt härliga Hannaiga skor. Har faktiskt aldrig haft blommiga skor förut! Woo shocking! Pris? 12 € Värda från början? 36 €!
 En röd klänning med rosett på ryggen/i nacken för endast 7,90

 Hittade två blusar i härligt mjukt tyg som var helt likadana förutom färgmässigt. De är båda precis min stil + att de var så billiga (5,90 st.) så jag tog båda. Varför nöja sig med en om man ändå har råd med båda? :) De här två hör definitivt till mina favoriter! Tyvärr gör inte bilderna dem rättvisa, de är snyggare i verkligheten. 




















Den här blusen köpte jag i El corte inglés outletten utan att kunna prova, men den visade sig sitta riktigt bra trots allt! Härligt somrigt tyg och fint mönster! 

En fin blus från Amichi. Love it! De som känner mig riktigt bra vet att jag älskar blusar med detaljer (speciellt pärlor) runt urringningen ... 

Har länge letat efter en vit topp med tunt spetstyg ovanpå, och i New Yorker hittade jag en! 

Resans verkliga fynd! Denna härliga topp kostade mig endast 2 € (ursprungspris 16 €)! 

En söt kjol som lite går i 40-talets anda. Den är gjord i lite grövre tyg, så jag kan kanske ha den på vintern. Skulle vara snygg till svarta strumpbyxor :) 

På den lokala marknaden nere i byn Calviá köpte jag en mycket Hannaig kjol. Älskar det bruna "lädret" tillsammans med blommönstret! 
Dessutom köpte jag ännu en helt basic tröja i ljuvligt material för bara några euro.

Saldot för resan är alltså:

1 tröja
2 kjolar
2 toppar
1 klänning
4 blusar 
1 par skor

Kanske det bor en liten shopaholic i mig trots allt? :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar