söndag 30 juni 2013

Home sweet home

Härmed meddelas högtidligen att VI ÄR TILLBAKA. Efter 24 nätter någon annanstans är vi tillbaka hemma. WE'RE BACK.

Vår renovering är så gott som färdig och vi har flyttat hem igen. Och jag kan lova dig att allt är jättefint. De utlovade bilderna får vänta på sig, eftersom vi fortfarande har huset upp-och-ner. 

Golvet, väggarna, dörrarna och skåpen är färdiga men alla våra saker är nerpackade i antingen plastsäckar eller flyttlådor. Eftersom mitt rum blev klart först flyttade vi in alla saker från Gustavs rum och vardagsrummet dit för att de rummen skulle kunna bli färdiga. Jag har fortfarande en massa möbler och saker i mitt rum som inte ska vara där, vilket är irriterande. Men jag har i alla fall fått sängen placerad på sin nya plats och jag har en gång som gör att jag kan ta mig från den ena sidan av rummet till den andra. Men fortfarande har vi mycket kvar att göra.

Det är konstigt vilka saker man saknar medan man är borta hemifrån. Jag saknade saker som t.ex. min tvättsvamp, mina parfymer och mina dagböcker. Plötsligt får man en idé; "hej det där skulle jag vilja göra/använda/kolla upp", men så slår det en att den saken är nerpackad och att man inte har någon aning om var den är. Sånt suger. Men allra mest saknade jag nog ändå wifin. Jag är helt beroende av min dator så det har verkligen varit svårt att bara få kolla FB, bloggen, Tumblr och e-mejlen två-tre gånger i veckan och då bara en kort stund. I början använde jag min telefon, men insåg snabbt att jag överskridit min limit --> måste betala extra. Såg en bild på Tumblr som fick mig att le som handlar om just det här: 

Källa: tumblr
For all you nerds out there. Inte home is where your heart is utan home is where your wifi automatically connects. Klockren. 

 Som helhet måste jag nog ändå erkänna att hela den här renoveringsrumban har varit ganska rolig. Det är roligt med positiva förändringar. I början kom vi ofta hem för att kolla hur långt arbetet hade kommit, andra hälften av tiden satt vi och drömde om hur det skulle komma att se ut. När allt är färdigt återstår det att fundera vart man ska sätta sina saker och hur man ska ändra om i rummet. Jag kommer ofta på mig själv med att bara sitta och titta på hur fina mina tapeter är eller hur kul det är med ett nytt klädskåp. Ack, så fint! I can't wait for you all to see it! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar