onsdag 3 juli 2013

Jobb

Har glömt att berätta att jag har börjat jobba, redan förra veckans måndag. Jag är alltså på samma ställe som jag var förra året, städar på ett ålderdomshem i stan. Ska vara där i totalt fem veckor, nu är jag på den andra veckan. Jag har helt okej jobbtider (slutar antingen två eller tre) och jobbet i sig är inte så svårt. De första dagarna var tunga eftersom kroppen inte var van, plus att jag hade förkylning (så jag svettades som en gris hela tiden), men nu går allt som smort. Tanterna är lika gulliga som alltid, men jag har märkt att en del av de som var helt friska förra året inte alls mår bra nu, det är synd. Men alla blir vi ju gamla. De förändringar som hade skett sedan jag senast var där var att en tant hade dött och en är på sjukhus för att hon mår så dåligt. Synd. Hon som dog var ren så dålig när jag var där att det inte kom som någon överraskning. Men jag vet att den dag jag får veta att någon av mina favorittanter har dött kommer jag nog att sörja, för jag har verkligen börjat gilla vissa av dem. De är lite som mina reserv-mommon. 

Här är lite bilder från jobbet:


Jag med den sexiga städuniformen ...

My tools

Och förstås Henry, min gamla goda kompis
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar