tisdag 9 juli 2013

Veckoslut, bitterhet, jobb och resfeber

Jag tyckte det var dags för förändring så jag tog och editerade lite. Det här är första gången jag har en riktig header! Hoppas du gillar den! 

Nu när jag ändå skriver kan jag berätta att livet flyter på ganska bra. Har ett fantastiskt veckoslut bakom mig. Jag åkte med familjen upp till Karleby för att fira min kusins konfirmation. Jag hann också träffa både Elsa och Stella som för stunden befann sig i samma stad. Det sög att tvingas gå tidigare från festen på söndagen för att hinna till tåget, men vad kan man när man har jobb nästa dag. Resten av familjen blev kvar i Österbotten och är fortfarande där. Kändes bittert att fara på jobb på måndag men jag tröstar mig med att det nog är värt det.


Förutom pengarna som kommer att klirra in på kontot i augusti, har jag en annan stor motivationsfaktor. Jag ska nämligen till MALLORCA igen! Den första augusti bär det av tillsammans med det vanliga gänget. Vi kommer förstås att bo hos Hanna's igen. (Where else?) Ser framemot det eftersom vi faktiskt inte har varit på Mallorca under högsäsong och haft solsemester. Så det kommer att vara olidligt hett och mycket pool- och strandhäng. I can't wait! Har installerat en app på min telefon som dels räknar ner dagarna för när sommarjobbet tar slut (13 jobbdagar kvar) dels för när det blir Mallorca-avfärd (23 dagar). Yay!    
De två senaste gångerna har vi tagit en gruppbild på exakt samma ställe. Den övre bilden är från 2010 och den undre från 2012. Dags för gruppbild 2013?

4 kommentarer:

  1. HÄJ!! :) måste erkänna att när jag slutade blogga slutade jag också läsa andras bloggar :( Dumt gjort, nu vill ja komma tillbaka till dehär igen! ^^ Och superfin header! Ja gillar <3

    Och jaa, ja kände igen mig med att ha en app som räknar ner dagarna.. I min telefon står det att de e 9 dagar tills jag får se Mattias, 16 dagar tills jag blir 19, 33 dagar tills jobbet i Lovisa tar slut, 47 dagar tills min skola i Jakobstad börjar och 53 dagar tills Saara far till Grekland ett år...

    Mjau :3 Ville bara säga.. :) Saknar dig!

    SvaraRadera
  2. Jee, kiva att du är tillbaka i bloggvärlden! :) tack <3

    Ja, visst e en sån app bra! Ger en något att se framemot :)

    Saknar dig också! <3

    SvaraRadera
  3. Wau vilken header! Den passar så bra till din blogg! Sköt om dej, kram!
    annika

    SvaraRadera