måndag 9 februari 2015

Ett liv i överflöd

Senast jag skrev var 27 januari ... och det känns som en evighet sedan. För det har nämligen hänt SÅ mycket saker sen dess!

För det första så fastade jag ju. Det var samtidigt en av de bästa och tyngsta veckor i mitt liv. Jag menar allvar. 


Det var helt sjukt tungt att stå emot frestelser! Att inte äta sötsaker och kött var verkligen en utmaning, men inget klådde ändå den abstinens jag hade av att inte få konsumera sociala medier och underhållning. Jag trodde att jag höll på att bli tokig! Några gånger var jag riktigt nära, men jag kan nu stolt efteråt säga att jag inte en enda gång loggade in på Facebook, Twitter, Tumlr eller Youtube, eller kollade på Tv eller film. 

Jag klarade det!

Men som jag redan sade, så var det också en av de bästa veckorna i mitt liv. Poängen med fastan var att rena vår kropp (och själ) från allt som vi tankar i oss dagligen som egentligen i grunden är onödigt. Så när de här sakerna inte mera fanns i mitt liv uppstod ju förstås ett tomrum. Och vad fyllde jag tomrummet med? Mera av Gud, förstås! Det hjälpte ju att vi hade morgonbön varje morgon, men annars också så bad jag och läste bibeln mer än jag skulle göra en genomsnittlig vecka. Och det bästa var att jag faktiskt aktivt tänkte på honom under dagarna! Fantastiskt! 

Jag fick dessutom vara med om riktigt häftiga grejer som Gud gjorde. Jag fick vara med och be om (och för) andens gåvor under morgonbönen, bl.a. bad vi för en som var sjuk och hon blev frisk! 

Jag kan inte säga den exakta tidpunkten, men någonstans under den veckan "lossnade" också MITT TUNGOTAL!!! Om du inte är kristen kan det här verka vara rena trollkonsterna, men jag fick alltså mitt personliga/himmelska språk som bara Gud kan förstå (för att säga det enkelt). Samma gäng hade bett för mig för ca två veckor sen att jag skulle få tungotalets gåva, och då hände nåt litet, samma som hände för ca 3 år sedan när människor också bad för mig om det. Jag fick ett litet ljud som var väldigt upprepande. Men nu under fasteveckan släppte det verkligen och jag fick flera olika ljud och ord. Det är så HÄFTIGT!!! 
  

Sen var fastan över och vi gick direkt in i Studentmissionens (och Petrus församlings) ungdomskonferens som kallades Disciple 15. Gud fortsatte verka och jag fick ta emot erfarenhet efter erfarenhet. Han gav mig många insikter om både mitt liv och andras genom undervisningen (en superbra kille från Nordirland) och personlig förbön. I ett förbönssamtal fick en kille en profetisk bild över mitt liv, vilket förstås var supercoolt! Utöver det fick jag träffa en massa nya människor. Jag skojar inte om jag säger att jag pratade med över 20 nya/halvnya människor. 

Så man kan lugnt säga att jag hade en bra vecka. Gud gav mig så otroligt mycket att jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på det. Han gav mig också fler upplevelser och insikter än de jag skrivit här, eftersom de är lite för personliga, så jag sparar dem i mitt hjärta istället. Han har lovat oss ett liv i överflöd, och det fick jag sannerligen under min fastevecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar