tisdag 27 januari 2015

Fasta

Den här veckan fastar jag. 

Vi är några stycken från Studentmissionen som gör det tillsammans (alla från morgonbönen). 

Vi fastar från: 

- mat som ger njutning (godis, chips, kex etc.)

- kött 

- underhållning (Tv-serier och filmer)

- sociala medier. 

Så vi äter ju ändå mat, var inte oroliga. Tanken är att vi ska koppla bort oss från den världsliga världen och istället fokusera på den andliga. Med andra ord ska vi försöka söka Gud extra mycket den här veckan. Dessutom har vi morgonbön varje dag den här veckan (kl.7).

Det har varit ganska svårt hittills, men jag tror nog att det kommer att bli lättare ju längre jag hållit på. 

Speciellt sociala medier har jag nog jättesvårt att hålla mig ifrån, men så här långt har jag inte en enda gång loggat in på Facebook, Instagram, Youtube, Tumblr eller Twitter. Stolt! (Räknar inte bloggen till ett socialt medium eftersom jag inte är beroende av den på samma sätt som de andra). 

Om du skulle fasta, vad skulle du då lämna bort?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar