söndag 15 februari 2015

Fester, fester och åter fester

Det finns studieliv ... och så finns det studieliv. Om ni förstår vad jag menar. 

 Under en period på 8 dagar (!) har jag varit på tre olika fester. Alla väldigt olika, men alla bra på sitt sätt. 

Fest nummer ett: tupare

Först ut var min och Elsas egna tupare, eller inflyttningsfest som det heter på riktigt på svenska. Jag var först besviken att så många tackat nej, och var orolig att det inte skulle bli en så stor fest. Men det blev det ändå! Min vision före festen var att det skulle vara människor i alla rum (Elsas rum, mitt rum, köket), musik i bakgrunden och en god stämning. Och det fick jag! En från Studentmissionen tog med sig ett helt gäng (oinbjudna) studentmissare, så vi blev riktigt många sen trots allt! Precis som jag ville! Och jag fick också blanda alla mina vänner som inte känner varandra, vilket var kul! 

Här kommer lite (dåliga) telefonbilder:



Värdinnorna




Det blev en riktigt lyckad fest, även om jag tyckte att det var lite konstigt att folk for hem så tidigt. Tack till alla som kom!

Fest nummer två: Leilas fest

Den andra festen gick av stapeln på fredag och var Leilas födelsedagsfest/hemmafest. Jag var medhjälpare/co-hostess så jag fyllde på tomma skålar och drog några lekar. Det var superkul att festa lite med studiekompisarna, de är så roliga! Och förstås träffade man ju lite nytt folk också. 
Jag och Leila




Fest nummer tre: Valentinsitz

Den tredje festen var jag på igår, på alla hjärtans dag. Jag var nog mycket nervös innan, eftersom jag bara varit på en sitz tidigare och för att jag hört att teknologerna festar allra hårdast (det var teknologföreningens sitz). Vi var alltså ett gäng från Studentmissionen som for dit i samlad trupp för att både testa på att sitza och för att ge Studentmissionen ett gott rykte. Ofta har människor ju den föreställningen att kristna inte kan/får gå på fester och att de absolut inte får dricka alkohol. Så det ville vi slå hål på. 

Det var en helt intressant erfarenhet. Det var en jättestor sitz, 186 personer deltog. Min bordsgranne var nog helt trevlig, snapsvisorna var rumsrenare än jag trott och alkoholen flödade. Jag såg säkert 20-30 personer som har koppling till Mattliden, och flera människor jag studerat med, vilket var trevligt. Och så var det ju förstås roligt att umgås med studentmissarna :) 
  
Jag har bara en enda bild från kvällen och det är den här: 
                                Matias, Jonna, jag, Anna, Kajsa, Lydia, Robin, random guy. 

Med andra ord har jag inte sovit så mycket det här veckoslutet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar