lördag 21 februari 2015

Onödig men rolig lista

Det har varit dött här på bloggen igen ... dags för en lista!
 
1. If you’ve ever tried drugs or alcohol, what was your reason for first trying it?

Det kommer väl inte som en stor överraskning för någon att jag inte har prövat droger. Men alkohol har jag ju nog druckit. Minns inte helt första gången jag smakade, men om man räknar första gången jag drack tillsammans med mina vänner var det nog för att vi var nyfikna.  

2. Do you think you could ever have an abortion if you unexpectedly turned up pregnant right this second? 

Nej. Jag anser att abort är moraliskt fel (om det inte gäller extrema fall (typ våldtäkt)). 

3. If you were far from home and needed to sleep for the night, would you choose to rent a crappy motel room for $60 or sleep in your car for free?

Det skulle nog bli motellet då.

 4. Is there a color shirt you’d NEVER wear?

Nej, men det finns färger jag sällan bär. Några exempel är helsvart, grått och brunt. Jag tycker inte om att se ut som en mus och sjunka in i mängden alltför mycket. 

5. Is there a situation where you caved into peer pressure and regretted it?  

Många gånger har man ju fallit för grupptrycket. Kanske inte megastora grejer, mera sådana situationer då den allmänna åsikten i gruppen har varit något annat än min egen, men att jag valt att hålla tyst. 

6. Do you like vanilla candles?  

Random fråga, men ja. Jag gillar alla sorters doftljus. 

7. Would you ever bleach your hair platinum blonde?

Nej.

8. What are your plans for tomorrow?

Skriva på kanden, göra en uppgift för en internetkurs, fara på gudstjänst och gå på bio med Elsa.

9. What did you have for breakfast?
 
Två smörgåsar och ett glas mjöl. Intresseklubben antecknar. 

10. What time did you wake up today?

Ca 10.45 hehe.

11. How long until your next birthday? 

Ca 8 månader!

12. What was the last movie you watched?

"Belle" som var helt okej. 

13. If you could see any musician live, front row, who would you choose? 

Hm... kanske Taylor Swift. Skulle jag välja nån som redan dött skulle det säkert bli Michael Jackson. Eller Whitney Houston. 
  
14. What’s the last song you heard?

Dream a Little Dream of Me (Michael Bublés cover) hade jag senast lyssnat på Spotify.

15. When you say you love someone, do you mean it?

Jag vet inte om jag någonsin har sagt det, åtminstone inte direkt. Men flera gånger indirekt eller visat det med handlingar. Jag sparar på de direkta gångerna, vill inte att det ska sägas för ofta för då kan det lätt bli ett slitet uttryck och förlora sin kraft. Så ja, när jag säger det, då menar jag det.  

16. Where’s the last place you went?

 Jag var nyss ute på en promenad i Vallgård (stadsdelen bredvid min egen). 

17. Whats the next movie you want to see in theaters?

 Alla filmer som är nominerade för Bästa film- priset vid Oscarsgalan. Men speciellt vill jag se The Imitation Game med Benedict Cumberbatch och Kiera Knightley som båda är nominerade för bästa huvudroll/biroll. 

18. Do you have more than $50 in your room?

Yes. Jag sparar alla födelsedags- och julklappspengar i mitt rum, väl gömda.  

19. Were you tired when you woke up this morning?

Nej, vaknade ju som sagt 10.45.  

20. When was the last time you went apple picking?

 Förra sommaren, om ens då.

21. Do you sometimes wake up in the morning, lay in bed and think about life?

Nästan varje dag. 

22. Are you happy summer is coming soon?

Vilken dum fråga! Förstås! Längtar efter att kunna cykla och bättre kunna utforska det här området jag nuförtiden bor i. 

23. Do you have drama in your life?

Ja, vem har inte det? Just nu har jag kanske inte något megastort på gång, men visst finns det ju alltid lite bakgrundsdrama. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar