söndag 7 april 2013

Sommarjobb - check!

Så här såg jag ut förra sommaren och så kommer jag att se ut denna sommar också! (Jag har alltså inte mina egna kläder, utan en uniform)
 Jag blev erbjuden sommarjobb på samma ställe som förra året, d.v.s. städjobb. Jag hade två dagar på mig att svara. Och jag funderade och funderade. Men till sist kom jag fram till att det skulle vara dumt att tacka nej till det med risken att bli utan helt och hållet, även om jag ogärna skulle städa en sommar till. Been there, done that liksom. Men jag tog alltså emot det. Dessutom var det en helt okej tidpunkt: 24.6-26.7, d.v.s. 5 veckor. Jag kanske inte jublar av glädje, men jag har nu åtminstone försäkrat en inkomst under sommaren. Om jag har gjort det en gång förut, kan jag göra det en gång till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar