fredag 19 april 2013

Allting har sin tid

Det har minst sagt varit en intensiv vecka. Med både ups and downs. Mina känslor har verkligen åkt berg-och-dal-bana den här veckan.

Bl.a. skrev jag bilskolans teoriprov (det officiella) på måndag och jag var helt bergsäker på att jag skulle komma igenom det. Men icke sa Nicke. Jag blev helt förkrossad när det gick upp för mig att jag blivit underkänd. Jag har väl ALDRIG någonsin förut blivit underkänd i något prov, inte ens i ett förhör! Och så sker det nu? I ett prov man måste boka tid för och dessutom betala för! Man kan lugnt säga att min prestationssjälvbild fick en ordentlig spark där bak. Inte trevligt alls, kan jag berätta för er. Det var tyvärr inte veckans enda besvikelse.

Men det har också funnits ljusglimtar under veckans gång. Vi hade en jättebra Grani Youth-gång eftersom vi hade en inbjuden gäst (som jag har känt i flera år och) som kom och talade om precis sådana saker jag har tänkt på de här senaste veckorna! I dag skrev jag om teoriprovet och var fruktansvärt nervös före. När jag skrev provet kändes det inte alls bra och jag var rädd att jag igen skulle bli underkänd, så jag var otroligt lättad när datorn (man gör provet på en dator) berättade för mig att jag blivit godkänd - och med god marginal dessutom! Då kunde jag äntligen pusta ut! 

Jag har under den här veckan också funnit en ny teveserie som jag inte kan sluta knarka. Den heter "Smash" och handlar om människor som tillsammans skapar en musikal i New York. Riktigt intressant och fängslande, dessutom fin musik! Här ser ni hur fodralet ser ut: 
 
Och vad har rubriken med det här att göra? Jo, det är en av veckans stora insikter. Allting har sin tid. Allting är uttänkt in i minsta detalj. Det finns en tid för födelse, för gamla vänner, för nya vänner, för studier, för jobb, för kärlek, för familj, för utmaningar och prövningar, för fest och glädje, för äventyr, för nya möjligheter, för sorg och till sist för död. Allt är färdigt planerat. När tiden är inne, då kommer det att ske. Man måste bara lita på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar