fredag 28 september 2012

So much for romance ...

Diskussion mellan mamma och mig vid matbordet:


Mamma: Jag var idag på kurs med jobbet och då skulle man sätta sitt visitkort i en skål och så drog de en vinnare.

Jag: Vad kunde man vinna då?

Mamma: Det ena priset var ett gratis restaurangbesök i en av företagets restauranger och det andra var en gratis övernattning i deras svit på ett lyxhotell i Helsingfors för två personer.

Jag: Vann du något?!

Mamma: Joo!!! Första gången jag vann något!

Jag: Oj! Vad roligt! Vilketdera pris vann du?

Mamma: Hotellnatten!

Jag: Wow!

Mamma: Man sku ju kunna kombinera det med en middag där före eller sen skulle man gå på teater eller bio.

Jag: Som en dejt, typ?

Mamma: Jepp. Men vet du vad pappa sa när jag ringde till honom och berättade att jag hade vunnit?

Jag: Nå?

Mamma: ”Varför ska man nu fara dit när man kan sova hemma i egen säng?”

So much for romance. Vilken romantisk pappa jag har alltså. 

2 kommentarer:

  1. Great.... -.- men oj vitsi de sku vara såå ljuvlit med en hotellnatt och myyys o restaurang <33

    SvaraRadera
  2. Jepp ... :/ Men joo, det sku ju vara jättemysigt! Nog far dom säkert ändå, det där var bara hans första reaktion på förslaget.

    SvaraRadera