lördag 22 september 2012

Bröllop!

Som den hopplösa romantiker jag är, är det förstås en otrolig glädje för mig att få gå på bröllop. Det var dessutom extra speciellt eftersom jag kände både brud och brudgum, Ellen och Ha. (De är våra ungdomsledare i kyrkan). Jag minns första gången vi såg dem diskret hålla hand i kyrkbänken(och rykten började cirkulera), när det blev bekräftat att de var ett par, när de blev våra ungdomsledare, när Ellen och jag utvecklade en fin vänskap i samband med våra GY-träffar, när de for iväg till Vietnam och kom tillbaka som förlovade. Ååh, vad glad jag är för deras skull! De är båda så genuint goda människor. Ellen är en person som jag verkligen ser upp till!

Jag skulle gärna visa en bild på brudparet men de bad att man inte skulle publicera bilder på nätet, så ni får se en bild på mig istället! Så här såg jag alltså ut
Ha var otroligt stilig och Ellen hade en av de vackraste brudklänningarna jag sett! Hon var så vacker! Jag blev nästan tårögd under vigseln. Jag fick igår halv tio på kvällen ett textmeddelande av Ellen där hon frågade om jag ville läsa texten! Jag måste tala utan mikrofon och rösten blev lite skakig, men jag tror jag klarade det bra. Efteråt var det roligt att prata med människor jag inte sett på länge! Det var verkligen en kärleksfest! Åh, nu vill jag också gifta mig! ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar