tisdag 21 augusti 2012

Vardagligt och motstridigheter

Förlåt förlåt förlåt. Jag vet. Jag har inte bloggat på över en vecka... Men här kommer något som kanske kan kompensera det, en lista med saker jag gjort sen jag senast skrev här: 


  1. Träffat Elsa och Stella
  2. Träffat Stella
  3. Träffat HJ
  4. Läst böcker
  5. Pusslat 
  6. Varit på lande över veckoslutet
  7. Sett på alldeles för många tv-serier
  8. Sovit & njutit
Inte så mycket, alltså. Men det är helt medvetet. Jag har tagit vara på min nästsista sommarlovsvecka, helt enkelt. Här kommer en lista på det jag ser framemot just nu:


  1. Att GY (Grani Youth) börjar igen på onsdag
  2. Att ännu ha sju sovmorgnar kvar
  3. Att fortsätta se på ännu fler tv-serier
  4. Att fortsätta läsa böcker
Som du ser så har jag inte så hemskt mycket program den här veckan. Vill nån träffa mig skulle detta vara en ypperlig tidpunkt. Call me maybe ;) Här kommer ytterligare en lista.

Det som fyller mig iver och glädje:
  1. Att börja studera Nordiska språk nästa måndag
  2. Få nya vänner
 Ännu en lista, det här är den sista, jag lovar. 

Det som skrämmer vettet ur mig:
  1. Att börja studera Nordiska språk nästa måndag
  2. Att bygga upp ett socialt nätverk from scratch
Jag har helt klart motstridiga känslor på gång. Bubblar av glädje, men samtidigt är jag livrädd för att börja något helt nytt. Jag har bara väldigt svårt med förändringar, och så har det alltid varit. Men det går nog bra, det vet jag innerst inne.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar