lördag 25 augusti 2012

Boktips: Hungerspelen


Idag läste jag ut den andra boken i Hungerspels-triologin (superbra!) och som grädden på moset kom mamma hem från butiken med filmatiseringen av den första boken! Hon läste böckerna på otroligt kort tid och vi har varit som galna i dem! (Jag har inte hunnit läsa dem lika fort som hon eftersom jag som sagt har en hel hög med böcker som också väntar på att läsas). Det finns vissa böcker/filmer som alltid får mig in i ett visst "jag-älskar-det-här-och-vill-ta-reda-på-allt"- tillstånd som oftast varar några timmar efter att jag sett/läst en bra film/bok. Andra exempel är Downton Abbey, The Holiday, Narnia och nu Hungerspelen. Det förvånade mig faktiskt, att jag tyckte så bra om Hungerspelen, eftersom det inte brukar vara min typ av bok. Action och blod har aldrig riktigt intresserat mig, jag är mera av en romantik-drama - person. Men det här, det är bra! Dessutom ingår det romantik... Jag älskar också Katniss, hennes mod och självuppoffrande! Om du inte vet vad jag talar om - läs böckerna och se filmen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar