tisdag 28 augusti 2012

De två fösta dagarna som fil. stud. !

 Som de flesta av er vet, har jag påbörjat mina studier vid Uni, närmare bestämt Nordiska språk-linjen. 

Den här byggnaden känner ni säkert igen. Där har jag idag varit flera timmar
Jag var fruktansvärt nervös före, men allt gick som smort. Det visade sig att vi är bara 10 stycken som ska börja studera mitt ämne! Alla andra är massor äldre än jag, och det är bara jag och en annan flicka som har kommit direkt från gymnasiet. Dessutom är nästan en tredjedel från Sverige! Så, jo, man kan lugnt säga att jag har saker att vänja mig vid. Men de där människorna är nog riktigt trevliga. Man vet att man har hamnat rätt när diskussionerna glider in på särskrivningar och felsägningar! :) Det kommer förstås att ta ett tag innan vi lär känna varandra ordentligt (jag kan vara väldigt blyg i början), men jag tror nog att jag kommer att hitta nån att vara med. 

Hittills har vi varit med vår tutor och fått en massa info, sprungit omkring på campusområdet och suttit på två (långtråkiga) föreläsningar om humanistiska fakulteten och universitetet i sig själv. Jag har dessutom skakat hand med rektorn! (Alla skulle göra det). De återstående dagarna av veckan går åt till ungefär samma program, och på måndag börjar undervisningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar