fredag 14 november 2014

BIG news!

Jag struntar att skriva om födelsedagen trots att jag lovade att återkomma. Det har ändå gått nästan två veckor och nu har jag två mycket större och spännande nyheter att berätta!!! 

Nummer 1: 

JAG SKA RESA TILL BERLIN NÄSTA VECKAS TORSDAG!!! (20.-24.11.) 



Ni som läst min blogg länge vet att jag alltid med jämna mellanrum klagar på min förskräckliga wanderlust. Nå nu ska den få lite "medicin"! 

Det var ett mycket spontant beslut som egentligen började med att jag, Elsa och Stella skulle hälsa på Hanna i Danmark, men som slutade med att Hanna och jag åker ensamma till Berlin. Ser verkligen framemot den här resan! Sevärdheter, shopping, en ny kultur och en ny stad. Det här betyder förstås att jag kommer att flyga ensam för första gången. Så snart bär det av på nya äventyr! 

Nummer 2: 

JAG OCH ELSA HAR BLIVIT ERBJUDNA EN HOAS-LÄGENHET!!!!!!!!!!!!!!!!!



Ja!!! Det är så fantastiskt! Igår var jag på morgonbön och bad intensivt om att vår bostadssituation skulle lösas, på kvällen träffas Elsa och jag och uppdaterar vår ansökan (måste göras med tre månaders mellanrum) och idag får vi ett erbjudande!!! Otroligt! Gud är god! Lägenheten ligger lite utanför Arabia/Gumtäkt och är en trea på 56 m2. Hyran är helt okej och läget likaså. Huset är inte ens färdigt ännu, så när vi flyttar in 1.1.2015 är det alltså splitternytt! Splitternytt, guys! 

Oj wow alltså. Det här överträffade alla mina förväntningar! Jag är så ivrig inför detta! Äntligen får jag flytta hemifrån och påbörja ett självständigt liv! Så välkommen på tupare hos oss i något skede!!! 

Jag är lite rusig av lycka just nu!  Iiiik!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar