fredag 31 oktober 2014

Sömn, skolstress och Taylor Swift

Hej!

Det är konstigt det här med sömn. Jag gick och lade mig först klockan ett på onsdag och hade väckning nästa dag 05:40 (jag skulle på morgonbön kl.7), vilket betyder att jag fick under fem timmars sömn. Jag var galet trött när jag vaknade, men for ändå iväg och orkade hålla mig vaken. När jag kom efter nio-tiden kastade jag mig på sängen, men hann egentligen bara sova fem minuter. Jag vet inte vad som hände under de där fem minutrarna, men jag var inte trött resten av dagen! Otroligt att också bara en fem minuters powernap kan ha så stor effekt! 

Förra veckan och den här har jag haft två stora deadlines. Jag är så pass bra på prokrastinering att jag började alldeles på tok för sent med dem båda! Det innebar bland annat att jag måste sätta varje vaken minut under veckoslutet på den ena deadlinen. Och nästan hela den här veckan på den andra deadlinen. Det har varit extra jobbigt eftersom jag hade en finsk bok (som jag nämnt tidigare) som jag måste läsa, vilket tog lång. Du vet ju att jag är dålig på att prata finska, tänk då också på att jag seriöst inte har läst nästan nån finska alls sedan tvåan i gymnasiet (sen 2011). Jag vet, jag vet, det är nyttigt och blablabla ... men jag gillar det ändå inte. 

Och vad har Taylor Swift med det här att göra? Absolut ingenting. Jag vill bara prata om henne. Alla har väl hört "Shake it off" som kom ut för ett tag sen, och jag måste säga att jag gillar den jättemycket. Och nu har dessutom hennes nya album "1989" kommit ut, men jag har bara hört "Into the Woods". Men all hype runt henne fick mig att tänka tillbaka på hennes gamla sånger. Jag vet inte om du är medveten om det, men jag var ett ganska stort Taylor Swift-fan när jag var 15-16 år. Jag lånade hennes "Fearless" album av en kompis och lyssnade mycket på det. Hennes lyrics har alltid talat till mig. Det är förstås en sak som har förändrats med hennes nya poppiga sound. Bakers gonna bake bake bake ??? Kom igen! Bättre än så kan du Taylor! Nå, hur som helst så gillar jag henne. Hon är inte som vissa andra (*host* Miley Cyrus *host*) som förändrats och som tror att det enda sättet att bli populär är att klä av sig. Taylor står för goda värden och det gillar jag. Och så gillar jag ju hennes klädstil. Rött läppstift är så snyggt. Kommer hon nångång på turné till Finland kommer jag definitivt att beställa biljetter!  

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är ganska nedsättande att blanda et sångares klädstil med populäritet? Bara för att hon är stolt över sin kropp behöver inte betyda att hon söker populäritet genom att visa upp den? Taylor skriver bara om sina ex, det kan tolkas som att hon bara vill ha populäritet med siffran män hon ligger med? Jag trodde inte du som kristen skulle döma människor för deras personlighet och stil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att du missförstod mig lite. Allt jag menade var att jag tror att Miley Cyrus med Wrecking Ball och We Can't Stop (speciellt musikvideorna) medvetet provocerat med sin klädsel (eller snarare avsaknaden av den) för att få flera views och flera lyssnare. Visst kan det ju hända att Miley är hur säker som helst med sin kropp, men jag tycker det finns andra sätt att visa det än att klä sig helt naken, det är inte ett så hemskt bra budskap i mina ögon (göra sig själv till ett sexobjekt, visa upp sin slanka kropp o visa att detta är hur man ska se ut). Men det är nu bara min åsikt och hon har ju all rätt i världen att göra som hon vill. Jag lyssnade faktiskt en hel del på henne när jag var yngre, så jag är definitivt inte någon Miley-hatare. Jag lyssnar inte mera på hennes musik eftersom hon förändrats (musikaliskt). Ryktena om att Taylor dejtat en massa kända killar är väldigt överdrivna, och jag tror verkligen inte att hon skrivit sånger om dem som hon faktiskt har dejtat för att få fler lyssnare. O btw, bara för att jag är kristen betyder inte det att jag är perfekt hela tiden. Långt ifrån. Om du tror att alla kristna är perfekta har du nog missat något stort!

      Radera