tisdag 24 juni 2014

Wanderlust


De senaste dagarna har jag drabbats av en stark wanderlust (för er som inte vet vad det betyder finns beskrivningen ovanför). Jag har jobbat i 1½ vecka nu och för det mesta går jag omkring och drömmer mig bort. 

Jag vill resa. Jag vill upptäcka nya saker. Jag vill lära känna ett land, ett folk, en kultur, en stad. Jag vill tappa bort mig på gatorna, läsa kartor, fota tusen bilder, se alla sevärdheter, se de lokala. Jag vill samla minnen, souvenirer och fynd från shoppingturer. Jag vill till London, Paris, St. Petersburg, Grekland, Mallorca, Italien, Israel, USA, och mycket mer exotiska ställen som typ Mexico, Kina, Thailand, Vietnam eller nåt afrikanskt land. Nästan vart som helst duger. 



Satte ihop några bilder från Tumblr som inspirerar mig. 

Nån som vill packa väskan och bege sig ut i världen med mig? Det är bara att ringa! Jag åker (nästan) när som helst (nästan) vart som helst! ;)

1 kommentar:

  1. T.o.m ti Danmark? :D (välkommen välkommen ;) )

    SvaraRadera