tisdag 11 mars 2014

Undervisningsfri vecka och Sverige-kryssning

Oj oj nu har det igen gått lång tid sen jag senast uppdaterade bloggen. Den har tyvärr blivit lite bortglömd...

Förra veckan hade jag alltså undervisningsfri vecka. Början gick åt till att slappa, mitten gick åt till att åka på Sverige-kryssning och slutet gick åt till intensiv studier. 

Jag orkar inte skriva så hemskt mycket mer än bara bildtexter så ni får nöja er med det. 
Gruppbild i hytten. Hanna, Elsa och jag

Vi såg en dragqueen-show. Hm... det var ... intressant.

Vackra och pittoreska gamla stan

Utanför slottet, som var vår enda egentligen sevärdhet (man hinner inte så mycket på 7,5 h!)

Älskade ALLT i slottet! Ljuvlig dekor, som hämtad ur en periodfilm! Hanna och jag var i sjunde himlen. Vår guide var också riktigt bra.

Man fick egentligen inte ta foton, men jag lyckades knäppa några med telefonen när vakterna var långt ifrån. Fun fact about me: jag älskar kristallkronor! Och slottet var fullt av dem!

Jag-och-slottet-selfie

Efter slottet och lunch gick vi på shoppingtur, bl.a. till Gallerian där Hollister finns! Det var första gången jag var i en Hollister och måste nog säga att jag aldrig varit i en underligare butik. Men köpte ändå en t-skjorta därifrån. 
 Med andra ord var det en väldigt lyckad resa. Härligt sällskap, härlig sevärdhet, härlig shopping och framför allt härligt att kunna bli förstådd på sitt modersmål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar