söndag 27 oktober 2013

Bokmässa, studier och packande

Förra året hade min kompis Elsa fribiljetter till bokmässan, och det hade hon i år igen. Så på fredag for hon och jag tillsammans dit. Bara så ni vet, för oss bokälskare är detta nästan så nära man kan komma himlen. Bokhimlen i alla fall. Såg inte lika många kändisar som ifjol, men hade tack och lov färre pinsamma stunder (vi skämde ut oss förra året inför en känd författare och senare för en politiker). 

Mycket folk var det ju, men sånt får man ta :)

Jag kom hem med tre stycken böcker:
  1.   Himlen finns på riktigt - Todd Burpo och Lynn Vincent
  2. Inte lämna dig - Hanna Christenson
  3. Ordglädje - Agneta Hebbe och Kerstin Ek
 Vi var också till mat- och vinmässan som var där samtidigt. Elsa och jag köpte (och delade på) färska jordgubbar doppade i choklad, mums! Vi gick mest runt och tog olika smakprov som de delade ut gratis. Jag köpte också chips.

En mycket lyckad dag! 

På lördag var jag på MKU-dag hos Ellen och Ha, och det var också riktigt lyckat.

Hela den här veckan har jag haft undervisningfrivecka, men ändå har jag nästan inte alls gjort på de stora inlämningsuppgifter jag har. Därför har jag fått jobba som en tok de senaste dagarna. SUCK.

Just nu håller jag på och packar inför min NORGE-RESA imorgon! Jag är jätteivrig! Flyget lyfter kl.7:10, så det blir tidig väckning imorgon... men det är det väl värt! Återvänder sent på fredag kväll. Ska försöka uppdatera på lördag eller söndag. Ha det så bra här i Finland under veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar