lördag 26 juli 2014

Booktubeathon part 2

Glömde berätta en grej i förra inlägget!

En stor del av booktubeathon var s.k. Twittersprints på ... duuh Twitter. Det betydde att under en viss förutbestämd tid samlades alla läsare på Twitter och läste samtidigt. De som ordnade evenemanget tweetade ut positiva uppmaningar men också olika små utmaningar som man kunde ta del i. En gång om dagen höll de också giveaways. En dag så var det bara att svara på tweeten med vad man just då läste, så det gjorde jag. Typ två dagar senare får JAG EN TWEET FRÅN FÖRFATTAREN!!!

Kan ni fatta!?! Författaren till den bok jag just då läste såg min tweet eftersom jag hade inkluderat hennes namn och SVARADE MIG! Här är en screenshot från min telefon: 
 På bilden ser ni vad jag svarade, men jag fick inte med vad hon svarade mig. Hon skrev tillbaka "YAY, thank you!! xx" Dessutom favoritmarkerade hon båda mina tweets (motsvaras av att gilla på Facebook). Och det här kom alltså helt som en överraskning för mig eftersom jag inte ens hade taggat hennes twitterkonto i min första tweet! Jag skrev ju bara " 'The time-traveling fashionista and Cleopatra, queen of the Nile' by Bianca Turetsky", det är allt! Ibland kan små saker göra en så glad! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar