torsdag 28 mars 2013

Nostalgitripp

På tisdag var det exakt ett år sedan jag skrev den sista studentskrivningen och igår var det exakt ett år sen jag åkte till Mallorca. Snyft! Det känns som om det var för typ fyra månader sedan - inte ett år! Hur kan tiden gå så fort?! Men jag tror att det har med det att göra att när jag och alla andra skrev studenten var det en så stor grej att det tog lång tid att "komma över det". Tänk nu: jag började läsa i augusti 2011 på höstens skrivningar, skrev rellan och finskan under hösten, i januari började jag läsa igen och i februari-mars skrev jag de andra ämnena. Och det var inte nog med det - sen måste man ännu vänta i två månader på att resultaten skulle komma. Så i princip tänkte jag på och oroade mig för studentexamen från augusti till maj, alltså tio månader. TIO! Jag är glad att det är över, men saknar gymnasiegemenskapen. Det var tryggt, där var alla i samma ålder, lärarna var jättetrevliga, man hade regelbundna tider och framför allt träffade jag mina vänner varje dag. Det var ju förstås skittungt, jag var stressad hela tiden, hade tidiga morgnar, genomlevde hemska provveckor och levde med clique-bildningar. Men ändå. Gymnasiet är en tid jag alltid kommer att tänka tillbaka på med ett leende på läpparna. 

Nog om gymnasiet. Jag saknar också förstås Mallorca. Tittade igenom bilderna från den resan och tänkte jag kunde dela med mig av några. Det är mest för min egen skull eftersom ni har säkert sett dem förut (här eller på facebook). 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar